Wino, kobiety i seks


chiantiDzisiejsza Rzeczpospolita przytacza wyniki badań opublikowanych w lipcu ubiegłego roku w Journal of Sexual Medicine. Naukowcy przebadali związek pomiędzy kosnumpcją czerwoengo wina, a satysfakcją z życia erotycznego kobiet żyjących w regionie Chianti w Toskanii.


Wniosek z  abstraktu badań  jest następujący: chcesz mieć udane życie erotyczne, pij regularnie czerwone wino ale nie przesadzaj z jego ilością.

 

Przebadano 798 kobiet w wieku od 18 do 50 lat. Wszystkie uczestniczki badań, cieszyły się pełnym zdrowiem i pozbawione były problemów z życiem erotycznym. Aby znaleźć zależność pomiędzy piciem czerwonego wina a satfysfakcją z życia erotycznego, podzielono je na 3 grupy:

- umiarkowanie pijące (1 -2 kieliszki wina dziennie)

- abstynentki

- inne, pijące więcej niż umiarkowanie lub pijące tylko sporadycznie.

 

Badania przeprowadzono na podstawie kwestionariusza oceniającego indeks FSFI (Female Sexual Function Index) oraz kwestionariusza dotyczącego ilości i rodzaju spożywanych alkoholi. Grupa pierwsza, czyli kobiety pijące regularnie umiarkowane ilości czerwonego wina, uzyskała zdecydowanie najlepsze wyniki. Zarówno jako całkowity indeks FSFI jak i w poszczególnych kategoriach, takich jak poziom pożądania i poziom nawilżenia.

 

Można tylko zapytać, czy wyniki mogą być inne, skoro badania były przeprowadzane przez naukowców z Florencji – stolicy Toskanii, regionu słynącego z produkcji wina? W dodatku na mieszkankach Chianti.

 


Rafał Sornek

 


Źródło: Mondaini N, Cai T, Gontero P, Gavazzi A, Lombardi G, Boddi V, and Bartoletti R. Regular moderate intake of red wine is linked to a better women's sexual health. J. Sex. Med. 2009; 6:2772–2777.

 

Tagi: dieta a zdrowie, wina


Komentarze:

Autor komentarza: Zdenek_Smetana

@ "Można tylko zapytać, czy wyniki mogą być inne, skoro badania były przeprowadzane przez naukowców z Florencji" - Myśli Pan, że wino inaczej działa na organizm na tej szerokości geograficznej, na której znajduje się Florencja?

Autor komentarza: Rafał Sornek

Myślę, że działania wina nie zależy od szerokości geograficznej. Mam nadzieję, że również nieco dalej na północ wino ma podobne działanie. Zastanawiam się tylko nad bezstronnością wyników badań, jeżeli badacze pochodzą z tego samego regionu skąd pochodzi badane wino. Chociaż może to nasza przesadna polska podejrzliwość.

Autor komentarza: raczu

I wszystko staje sie jasne, juz wiemy dlaczego mezczyzni nas poja winem! Trzeba dodac, ze na mezczyz tez dziala nie najgorzej, bo poprawia ich krazenie :) http://www.infowino.com/blog/wino-informacje/wino-afrodyzjak/

Autor komentarza: Tommy

Thanks for saihnrg. What a pleasure to read!

Autor komentarza: qjtnboplmm

lBhSLq <a href="http://afagqaaxwxjz.com/">afagqaaxwxjz</a>

Autor komentarza: ilkzenks

4jJFAZ , [url=http://ovjcnnblmtjo.com/]ovjcnnblmtjo[/url], [link=http://yjjxkxwgymet.com/]yjjxkxwgymet[/link], http://vxgglbrodpgp.com/

Autor komentarza: sgmoozi

FYm38f <a href="http://cvfwfbofikix.com/">cvfwfbofikix</a>

Autor komentarza: qhugdzs

9Uzgz8 , [url=http://zcrqlsbsdopu.com/]zcrqlsbsdopu[/url], [link=http://esylorbgtrjp.com/]esylorbgtrjp[/link], http://nneccvgzzmxp.com/

Dodaj komentarz:

  1. Captcha